Üliõpilaste arvamused ajakasutusest, ülesandevariantidest ja oma tulemustest ning tagantjärele tarkused.

Küsisime oma üliõpilastelt mõne küsimuse nende eksamikogemuse kohta. Loodame, et leiad vastustest midagi kasulikku!

Kuidas eksamil ajaga toime tulid ja kuidas aega jaotasid?

Margit: Istusin kõik kuus tundi seal. Alguses vaatasin lugemisülesandeid, proovisin kiiresti kahte varianti, et leida sobiv. Vastasin enam-vähem ära, siis liikusin kirjandi juurde. Kui kirjutades mõte kokku jooksis, vaatasin vahelduseks uuesti lugemisülesannet. Aega oli piisavalt, kauem poleks jaksanud seal istuda, aga vähemaga oleks hätta jäänud.
Elis-Marii: Esimesena tegin eksamil lugemisülesande, sest tundsin end nendes kindlamalt kui kirjandis. Sellele palju aega ei läinud, sest olin palju harjutanud. Kirjandi tegin teisena. Teemade lugemiseks võtsin piisavalt aega. Ajurünnakuks ja kava tegemiseks kulus umbes tund, sest tahtsin kirjutada täpselt sellest, mida oli oodatud. Kirjandi peale kulus kindlasti 2/3 eksami sooritamise ajast.
Kertu: Ma tegin eksamit terve see 6 tundi, mis aega oli antud. Alustasin lugemisülesandest ja siis sain poole pealt aru, et ma ei oska ühele neist küsimustest vastata ja valisin uue lugemisülesande variandi. Selle tegemise peale läks vist umbes 2,5 tundi ja 3,5 tundi jäi kirjutamisosa peale. Alguses oli küll paanika, et ei jõua tehtud selle lugemisülesande vahetamise pärast, aga lõpuks jõudsin ikka, kiirustada pole mõtet, aega on.
Eva: Tulin hästi toime. Lahkusin poolteist tundi varem. Tegin alguses lugemisülesande nii kiiresti, kui suutsin, et jääks palju aega kirjutamisülesande jaoks.

Kas valisid kirjutamisülesande ja lugemisülesanded samast variandist? Kui ei, siis miks?

Margit: Ei valinud samast variandist. Lugemisülesande juures olnud kirjutamisülesande teema ei sobinud. Samuti räägiti meile, et kui võtta samast, võib juhtuda, et kirjutan liiga palju sellest, mis lugemisülesande juures juba kirjas on, ja enda mõtteid jääb väheks.
Elis-Marii: Variandid valisin erinevad. Minu jaoks oli oluline valida mõlemas osas see teema, mis mind enim kõnetaks ja kirjandi puhul tahtsin, et oleks palju mõtteid, millest kirjutada.
Kertu: Ma ei valinud samast variandist. Minu valitud lugemisülesande variandi kirjutamisülesanne oli väga kitsa teema kohta (tänavakunst, mitte isegi lihtsalt kunst, vaid AINULT tänavakunst) ja selle kohta on kolme hea näite leidmine vana rasva pealt väga raske. Ma valisin kirjutamisülesandeks kõige laiema teema, mis võtta oli, sest sellele leiab kuskilt ikka näiteid, isegi kui need on kaudsed.
Eva: Ei valinud sama varianti, lugemises valisin endale tuttava teksti, mis oli esimene variant. Kirjutamisülesannetest oli mulle kõige omasem oli kolmas teema.

Kuidas oma tulemusega rahule jäid?

Margit: Tulemusega jäin üldiselt rahule. Kirjandis teadsin juba eksamit ära andes, kust punktid maha lähevad. Lugemisülesande pärast olen siiani pisut kuri, sest tõlgendasin ühte küsimust teisiti ja punktid kadusid. Samas ütles mitu inimest mulle pärast, et mu mõttekäik oli keerulisem, aga ei tohiks vale olla. Tean, et üle 90 oleks olnud võimalik saada, aga mis seal enam ikka.
Elis-Marii: Jäin tulemusega rahule, kuigi paar punkti oleks võinud kuskilt veel juurde tilkuda.
Kertu: Minu jaoks oli see eksam nö “worst case scenario” ehk kõik, mis valesti võis minna, läks valesti. Vahetasin poole pealt lugemisülesannet ja ükski kirjutamisülesande teema ei sobinud mulle hästi. Kõike seda arvestades jäin oma tulemusega väga rahule.
Eva: Oleksin oodanud natukene paremat tulemust, samas oli mu tulemus võrreldes proovieksamitega väga hea. Kaotasin punkte kohtadest, milles olin ebakindel.

Mida teeksid tagantjärele vaadates paremini? / teisiti?

Margit: Ei kahtleks iga sõna puhul, kas see ikka eksisteerib. Mul kulus ÕSi lappamisele palju aega, sest lihtsalt mõtlesin üle.
Elis-Marii: Usun, et olin korralikult valmistunud, seega olen suhteliselt rahul oma eksamiga. Ehk oleks võinud eksamieelsel ajal natukene rohkem uudiseid lugeda ja maailmas toimuvaga paremini kursis olla.
Kertu: Oleksin vajadusel valmis varem lugemisülesande tekstist loobuma, kui näen, et ühele küsimusele vastust ei leia, mitte ei otsi sellele pingeliselt vastust, nii oleksin aega võitnud. Ja närveerida võiks ka vähem, muidu lähed endast välja ja kaotad selle peale veel rohkem aega — peaasi on rahu säilitada.
Eva: Ei teeks midagi teisiti.

Vastasid:

Margit Kerov, Elis Marii Anton, Kertu Saul ja Eva Metspalu.

Margit Kerov, eksaminand 2019, 88 punkti
Kertu Saul, eksaminand 2019, 90 punkti
Elis-Marii Anton, eksaminand 2019
Eva Metspalu, eksaminand 2019

Kogus Agnes Lea. Toimetas Ilona Tragel.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga